STRIJELA JE ODAPETA: Izetbegović ruši Al Jazeeru Balkans

 

Napad na direktora Al Jazeere Edhema Foču od strane Filipa Mursela Begovića vjerovatno je motiviran „niskim strastima“, ali je jasno da iz napada stoji OSA-a, odnosno Bakir Izetbegović.

 

Kad se u SDA-ovom biltenu pojavi tekst potpisan speudonimom (M.D.) kojeg koriste botovi i pseudoanalitičari OSA-e, zavrjeđuje pažnju čitalaca samo u onoj formi u kojoj se sazna ko je sve stavljen na dušmansku listu Bošnjaka, odnosno bošnjačkih nacionalanih i vjerskih institucija. Poduža je to lista sačinjena od sarajevskih intelektualaca, opozicionih lidera i novinara. Ovaj put toj dugoj listi dodati su Edhem Fočo, direktor Al Jazeera Balkans i Amir Zukić, urednik N1 televizije. Nije to bilo davno kad su pokrenuti najskuplji medijski projekti ikada u Sarajevu; televizija Al Jazeera Balkans i listovi STAV i Faktor. Radilo se o arapsko-turskim investicijama od nekoliko desetina miliona dolara. Na čelo oba projekta, gle čuda (!), dovedeni su novinari iz Zagreba, Goran Milić, Hrvat, i Filip Mursel Begović, konvertirani Bošnjak. Iza investicija su stajali dvojica najmoćnijih Bošnjaka Bakir Izetbegović Hasan Čengić. Za njih nije bilo u Sarajevu dovoljno referentnih i uglednih novinara da uređuju ove prorežimske medije. Ali, od tada mnogo što-šta se promijenilo na geopolitičkom planu, kao i u samom Sarajevu. I to je vrlo ozbiljna i delikatna tema koju još niko nije otvorio na seriozan način. Tek svađa između ove medijske bratije ukazuje da je na pomolu možda najveći sukob režimskih klanova. Napad na Edhema Foču od strane Filipa Mursela Begovića, kako tvrde novinarski kuloari, mogao bi biti motiviran „niskim strastima“, jer je Begovićeva supruga dobila otkaz na Al Jazeeri gdje je radila kao novinarkaKako god, strijela je odapeta i jasno je da iza napada stoji OSA, odnosno Bakir Izetbegović.

 

To što je u istom tekstu napao i Amira Zukića, urednika televizije N1, može se pripisati bijesu zbog poraza kojeg je doživjela SDA na izborima, ali i da se izbalansira kritika medija. Međutim, jasno je da je cilj napada primarno Al Jazeera.

Kao prilog donosimo izvod iz teksta objavljenog u STAV-u.

FOTO: Begović, Izetbegović (Faktor)

Većina ovdašnjih medija i novinara voli se hvaliti kako su neutralni i neovisni, mada nikada nije bilo sasvim jasno od čega i od koga, jer niti jedan nije samoodrživ niti opstaje isključivo od reklama ili tiraža. Prateći višegodišnji rad takvih medija, čini da su oni neovisni prije svega od profesionalnih standarda i objektivnosti u izvještavanju, a o bilo kakvoj neutralnosti ne može se ni govoriti. (…)

Kako to izgleda u praksi pokazali su Amir Zukić, direktor programa Televizije N1 za Bosnu i Hercegovinu, i Edhem Fočo, direktor Al Jazeera Network Sarajevo. Tako je Amir Zukić rezultate Lokalnih izbora prokomentirao sa “Padaj silo i nepravdo!”, dok je Fočo, koji već odavno ne krije svoja ostrašćena politička stajališta, po društvenim mrežama zagovarao gašenje SDA, tačnije tvrdio kako SDA mora staviti “ključ u bravu” zbog ogromne količine “zla, zuluma, nepotizma, pljačke, uvreda, potvora, arogancije”.

Ovaj dvojac je ovakvim nepristojno navijačkim objavama na društvenim mrežama potvrdio ono čega je javnost već odavno svjesna, da ove dvije regionalne televizijske kuće imaju funkciju propagandnih megafona kantonalnog režima sarajevske Četvorke. To je bilo jasno još za vrijeme vlasti Frankenštajn koalicije u Kantonu Sarajevo, tzv. Šestorke, a razobličava se i nakon Lokalnih izbora 2020.

Ostaje da se vidi kako će i kada će na ovakvu neobjektivnosti i otvorenu pristranost i svlačenja nečega što bi trebali biti politički neutralni regionalni mediji u kaljužu lokalne politike reagirati vlasničke strukture ove dvije televizijske kuće. S obzirom na to da je N1 u osnovi podržavatelj opozicijskih strujanja i u Hrvatskoj i u Srbiji, vjerojatno bi Amir Zukić mogao dobiti i kakav orden za dobro vladanje i zalaganje u BiH.

No, što je s Al Jazeerom, svjetskim brendom, sinonimom za objektivno i nezavisno novinarstvo, koje se u svojoj balkanskoj regionalnoj inačici svelo na lokalno političko agitiranje? Al Jazeera, kojoj je strano bilo kakvo svrstavanje na stranu režimskog, na Balkanu je postala općinski i kantonalni režimski medij koji srlja da se svede na medijski organ Naroda i pravde. /M.D./

(TBT, Tim za analitiku)

Leave a Comment