Ruski “novinari” na tajnom zadatku: Bez iskaznice snimali firmu dronova u Turskoj

 

 

Dvojica novinara ruske televizije NTV uhapšeni su početkom decembra u Turskoj jer su snimali pogone za proizvodnju dronova bez dozvole i iskaznice, naveli su turski mediji. Izvor u turskom ministarstvu inostranih poslova rekao je da su oni uhapšeni dok su snimali jedinicu koja proizvodi dronove bez dozvole.

“Došli su u Istanbul da snimaju, ali nisu dobili odobrenje ni akreditaciju”, rekao je izvor.

U međuvremenu je otkriven i identitet uhapšenih. U pitanju su reporter ruskog NTV-a Aleksej Petruško i snimatelj Ivan Malyshkin. Oni su zatečeni u blizini zgrade u kojoj se nalazi firma Baykar Savunma, specijalizovana za proizvodnju bespilotnih vojnih aviona. Vlasti su saopštile da su dvojica ruskih državljana uhapšena zbog snimanja bez dozvole u blizini centra za istraživanje i razvoj bespilotnih letjelica, gdje je zabranjeno fotografisati i snimati.

Aleksej Petruško i Ivan Malyshkin (Izvor: ntv.ru)

Iz Rusije su se ubrzo pobunili zbog hapšenja svojih državljana navodeći da im nije jasno zašto su zadržani u pritvoru. Naime, rusko Ministarstvo inostranih poslova saopštilo je da nisu mogli stupiti u kontakt sa novinarima Petruškom i Malyshkinom, koji su bili u Istanbulu. Ministarstvo je istaklo da je posljednji kontakt s njima bio kada su ruski novinari rekli da su ih privele nepoznate osobe i da su ih negdje odveli.

„Poštovani ambasadore (op. turski ambasador u Moskvi Mehmet Samsar), možete li odgovoriti na samo jedno pitanje: da su naši novinari, obavljajući svoje dužnosti, prekršili određena pravila, vlasti vaše zemlje mogle bi ih odmah deportovati, oduzeti im vize, neka to bude čak i doživotno. Ali na osnovu čega ih vlasti vaše zemlje drže iza rešetaka,“, kazao je tada Vadim Takmenev, zamjenik glavnog producenta i TV voditelj ruskog NTV-a.

Priznali snimanje

Ubrzo je otkriveno da su novinari imali pomoć iznutra. Naime, ured guvernera Istanbula izjavio je da je turski državljanin u blizini ruske posade zadržan i odveden na ispitivanje. Ustanovljeno je da je radio kao njihov tumač. Ipak, nekoliko dana nakon hapšenja, sve trojica su puštena na slobodu.

Izvor: DHA

Iako su iz NTV-a rekli da su njihovi novinari bili u Istanbulu kako bi pratili Novu godinu, ispostavilo se da to nije istina.

„Mislim da postoji nesporazum. Oba novinara dio su redakcije našeg medija. Poslali smo ih u Tursku kako bi snimili snimke za našu novogodišnju emisiju. Namjeravali su istražiti kako Turska planira dočekati Novu godinu“, rekao je Takmenev.

Ubrzo su iz NTV-a potvrdili da su njihovi novinari, između ostalog, pripremali i izvještaj o bespilotnim letjelicama Bayraktar.

„Nažalost, konzularni pristup momcima nije bio omogućen. Sve što znamo dobivamo iz izvora. U Turskoj su pripremili nekoliko materijala, a jedan od njih je bio o bespilotnim letjelicama Bayraktar“, pojasnila je za TASS glavna urednica ruskog NTV kanala Aleksandra Kosharnitskaya.

Dronovi bili cilj?

Pozadine cijele priče seže do sukoba između Armenije i Azerbejdžana. Naime, Baykar je nedavno postao glavna vijest u medijima kada je njihov dron TB2, Azerbejdžan vrlo efikasno koristio tokom sukoba oko Nagorno-Karabaha.

Poznati turski kolumnist Mehmet Şeker također je ukazao na izvještaje o turskim borbenim bespilotnim letjelicama koje su devastirale ruske odbrambene sisteme tokom sukoba između Azerbejdžana i Armenije, implicirajući da je to bio cilj „misije“ navodnih ruskih novinara.

Şeker smatra da namjera ruskog Ministarstva inostranih poslova da lijepim riječima pokuša izaći iz velikog incidenta objašnjavajući da su muškarci bili novinari i da su očekivali pomoć Turske, nije baš uvjerljiva.

„Nisu valjda rekli da su špijuni? Nisu htjeli reći da su poslani jer su željeli više informacija o turskim bespilotnim i borbenim bespilotnim letjelicama“, napisao je Şeker.

Ovo je posljednja u nizu ruskih operacija špijunaže u Turskoj. Samo nekoliko mjeseci ranije, tačnije u oktobru 2020. godine, Turska je tvrdila da je uhapsila ruske špijune, uključujući zamjenika generalnog direktora Bosphorus Gaz korporacije, Emele Oztürke i još pet osoba.

Osumnjičeni je imao vezu sa obavještajnim oficirom ruske ambasade u Turskoj. Rusku obavještajnu službu zanimale su dnevne cijene za uvoz prirodnog plina u Tursku.

Leave a Comment